Češi na zahraničních veletrzích

Pod pokličku galerií současného umění II

Druhá polovina roku, mezi koncem letních prázdnin a vánocemi, bývá na trhu s výtvarným uměním nejrušnějším obdobím vůbec. Stručnou rekapitulací české účasti v mezinárodním prostředí prestižních uměleckých veletrhů nás provádí galeristka Lucie Drdová.

Aleksandra Vajd: Bez názvu / 2013 / Drdova Gallera

 

Podzimní sezóna pomalu končí a pro české galerie byla více než úspěšná. Na řadě evropských veletrhů se současným uměním se prezentovali výrazné osobnosti současné české scény.

Hunt kastner artworks, která od začátku září působí na nové adrese v Bořivojově ulici v sousedství Drdova Gallery, byla přijata na veletrhy v Londýně a Paříži s českými umělci, kteří se účastnili benátského Bienále. Zbyněk Baladrán, který je spoluautorem prezentace Česko-slovenského pavilonu, vytvořil projekt pro solo sekci Frame na londýnském Frieze. Jen o týden později byla mezinárodně velice úspěšná umělkyně Eva Koťátková zastoupena na pařížském veletrhu Fiac.

Vladimír Houdek: Liquid Scarlet 2013 / Artissima Torino 2013 / foto Polansky Gallery

 

Naopak na německy mluvích trzích v Berlíně a Vídni se představily Svit, Polansky Gallery a Drdova Gallery. Svit na abc Berlin přivezl umělecké duo Vasila Artamonova a Alexeye Klyuykova. Na Vienna Fair připravili prezentaci složenou z prací fotografické dvojice Jasanský – Polák, nebo Jiřího Kovandy. Drdova Gallery zde představila objekty Pavly Scerankové, nebo fotografie Aleksandry Vajd a Hynka Alta. Polansky Gallery navíc odjela ještě na Artissimu do Turína a stejně jako na předchozích veletrzích i zde se prezentovala výhradně malbami Vladimíra Houdka.

Eva Koťátková: Asyl 2013 / Fiac Paris 2013 / foto Hunt Kastner

 

Veletrhy se pro české galerie staly jedním z nejdůležitejších momentů v představení domácích autorů širokému spektru mezinárodního publika. Vedle faktu, že hledají svým umělcům sběratele, se jedná především o odborníky z řad kurátorů a ředitelů výstavních institucí. Danou tvorbu zprostředkovávají také uměleckým kritikům a novinářům. Právě to je primární význam galerijní účasti a zájem ze strany zmíněných profesionálů může kariéru umělce výrazně posunout.

Pro českou veřejnost, případně sběratele či investory, je to také zpráva, která indikuje, jací umělci mají největší potenciál zhodnocení na poli současného umění u nás.

 


Související články

Znovuobjevený Klimt za desítky milionů eur

Znovuobjevený Klimt za desítky milionů eur

Auktionshaus im Kinsky, Vídeň 24. 4. 2024

Obrazy rakouského modernisty hýbou světovým trhem téměř dvě dekády. Klimtománie vrcholila v předloňské a loňské sezóně, kdy padaly částky ve vyšších desítkám milionů dolarů a žebříček autorových nejdražších děl se přepisoval hned několikrát. V nastav...

19. dubna 2024
Kupkova mašinistická Danae si troufá na rekord

Kupkova mašinistická Danae si troufá na rekord

Adolf Loos Apartment and Gallery, 21. 4. 2024

Obraz Početí/Danae vytvořený kolem roku 1930 by se mohl stát nejdražším dílem Františka Kupky, který se kdy prodal na tuzemských aukcích. Dražit se začne na 85 milionech korun bez aukční provize. Tu po dohodě s majitelem aukční síň snížila na 10 proc...

11. dubna 2024
Galerijní Eva Kmentová online

Galerijní Eva Kmentová online

Artslimit 24. 3. 2024

Monumentálnější plastiky Evy Kmentové se na trhu téměř nevyskytují. Nyní jde do aukce doposud největší autorčina realizace, práce na zakázku státního podniku z roku 1968.

21. března 2024
Zobrazit všechny

Další články

Další články autora

Začínáme na Žižkově...

Začínáme na Žižkově...

26. srpna 2013

Na co myslí... Lucie Drdová

Na co myslí... Lucie Drdová

21. března 2013

Rok od roku je to lepší

Rok od roku je to lepší

15. února 2011


<